Hej! Okej, fick reda på att det vara java.. 1) Försök att skriva utan en massa !!! och ??? överallt Tack för tipset, verkligen kul spel för en RPG-räv. Bästa webspel jag sett hittills.... Jag vet att asp kört på servern.. Jag tänkte om man kune göra ett LIKNANDE inte ett EXAKT!runescape??
Har någon uttav ni spelat runecscape (stavning?)
Jag undrar hur man gör en karta som sedan ens gubbe "går på" och sedan kan man träffa på fiender som man då kan kriga mot eller springa ifrån...
Hur gör man sådant? vilket program???
http://www.runescape.com/Sv: runescape??
Kan man inte på något annat sätt göra detta i asp??
OM detta inte går så kommer mitt spel att förbli textbaserat tills jag lär mig java!!!Sv: runescape??
2) Nej, asp körs på servern. Spelet körs på klienten. Egentligen skulle jag nog råda dig att läsa på lite mer om hur asp fungerar bakom kulisserna eftersom att du ställer en sådan fråga ;)
3) Inte för att skrämma iväg dig; spelprogrammering är hyffsat avancerat...Sv: runescape??
[Edit : Klickbar länk : www.runescape.com]Sv: runescape??
Själv tycker jag att jag är hyffsat bra på asp, jag har också stora planer för mitt "spel". I alla fall nerskissat :)
Det svåraste just nu är att göra själva kartan till mitt spel, efter det är det bara att sätta i gång att koda.