Hej! För att sätta cituationstecken i en variabel kan du skriva som följer... Ok... I den första kodsnutten du visar så har du två st { men bara en }. jag provade att lägga in hela länknen Ja, som jag sa, du får dubbla enkelfnuttar som förstör strängen plus att du saknar en }.´Url problem med CoolmenuPro
jag vill lägga in
<code>
javascript:change('/Customer/Lamaro/filearea/pages/vefab_meny.asp','../pages/pages.asp?Pagenr=260');
</code>
i url:en men för ett felmeddelande att '}' förväntades
själva url kommer från en databas och finns i variabeln link som
<code>
response.write("{code:'" & title & "', url:'" & link & "', target:'" & target & "','format':{'size':[" & sizeheight & "," & sizewidth & "]}," &vbCrLf)
</code>
om man tittar i beskrivningen så skall det vara url:" ", dvs "dubbelfnutt" runt adressen. hur får jag det?
/phinalaSv: ´Url problem med CoolmenuPro
<code>
Dim Variabel
Variabel = """" 'Resulterar i Variabel = "
</code>
Mvh,
ThomasSv: ´Url problem med CoolmenuPro
i grunden skall koden vara
<code>
response.write("," &vbCrLF &"{code:'" & titel & "', url:'" & link & "', target:'" & target & "'}")
</code>
med enkelfnuttar. I databasen har vi länkar så som
/pages/pages.asp?Pagenr=264
och när dessa hämtas in i variabeln link så fungerar det
,men när jag lägger in
javascript:change('/Customer/Lamaro/filearea/pages/vefab_meny.asp','../pages/pages.asp?Pagenr=260'); i databasen och hämtar värdet till link så kommer felmeddelandet.
några tips?
Gå igenom din response.write tecken för tecken och skriv ner på ett papper så ser du vad som inte stämmer.
Det andra är: Om du lägger in
javascript:change('/Customer/Lamaro/filearea/pages/vefab_meny.asp','../pages/pages.asp?Pagenr=260');
i databasen och stoppar in det som en variabel i ditt script ovan så får du extra enkelfnuttar som kommer sabba strängen.
För att felsöka ditt script så byt ut variablerna mot de värden du tänker stoppa in och se hur det ser ut när du skriver ner det på ett papper.Sv: ´Url problem med CoolmenuPro
direkt i url: , men jag får samma fel.
Skriv ut din response.write på ett papper och byt ut variablerna så att du ser hur strängen kommer se ut. Då hittar du felen.