Hej, Den enda du kan kolla är om den är korrekt skriven, att kolla om den existerar går inte... Det går faktiskt att validera om en emailadress existerar eller inte Ja, jag är väl medveten om att det går men valde att säga att det inte går eftersom det är som du säger att många, om inte de flesta, email servrarna stänger av den möjligheten för att försvåra för spammare att validera om deras email adresser som de spammar till existerar eller inte... Det var etn sådan funktion som jag var ute efter som [Validera e-post adress] Det var konstigt, jag har då testat den och för mig har den fungerat... Tyvärr det funkade inte i heller. Jag har gjort en asp-sida enligt följande för att testa, det måste väl funka? Sådär, nu har jag uppdaterat den än en gång, nu ska det fungera för jag har testat och hos mig fungerar det...ASP-skrift som kollar email-adress
Vet någon om det finns något bra asp-script för att kolla om en email-adress är giltig.
mvh
TomasSv: ASP-skrift som kollar email-adress
Här är en funktion jag skrivit som gör det: [Validera e-post adress]
Mvh,
ThomasSv: ASP-skrift som kollar email-adress
<url.http://coveryourasp.com/ValidateEmail.asp>
Men många emailservrar tillåter inte förfrågningar för att slippa spamSv: ASP-skrift som kollar email-adress
I mina ögon är det samma sak som "det går inte" eftersom den enda möjlgheten är spärrad...
Mvh,
Tyvärr så får jag ett felmeddelande när jag kör den
Körningsfel i Microsoft VBScript (0x800A1399)
Syntaxfel i reguljärt uttryck
och det är vid: Res = RegExp.Test(Email)
/TomasSv: ASP-skrift som kollar email-adress
Men ta och testa det en gång till, jag har ändrat lite i mönstret så den kanske fungerar bättre för dig nu...
Mvh,
dim Email
Email="test@test.com"
Dim RegExp
Dim Res
Set RegExp = New RegExp
RegExp.Global = False
RegExp.IgnoreCase = True
'Kontrollera om formatet på e-post adressen är korrekt
RegExp.Pattern="^(?i)(?:\x22[^\x22]+\x22|[^\s\.\(\)<>@,;:\\\x22\[\]]{3,}|(?:[^\s\.\(\)<>@,;:\\\x22\[\]]+\.)+[^\s\.\(\)<>@,;:\\\x22\[\]]+)@(?:\[(?:1?\d{1,2}|2[0-4]\d|25[0-5])\.(?:1?\d{1,2}|2[0-4]\d|25[0-5])\.(?:1?\d{1,2}|2[0-4]\d|25[0-5])\.(?:1?\d{1,2}|2[0-4]\d|25[0-5])\]|(?:[^\-\s\.\(\)<>@,;:\\\x22\[\]][^\s\.\(\)<>@,;:\\\x22\[\]]*[^\-\s\.\(\)<>@,;:\\\x22\[\]]\.)+[a-z]{2,9})$"
Res = RegExp.Test(Email)
Set RegExp = Nothing
ValidEmail = Res
Response.Write(ValidEmail)Sv: ASP-skrift som kollar email-adress
Mvh,
Thomas