Hejsan jag kör följande kod i inloggnings sidan. Försäkra dig om att det är samma typ på värdena, ex: Så det är där felet uppstår så att säga det dom inte tar det som tal utan som något annat och med cInt så blir det tal så att säga 1,2 osv ;) Det fungerar bra nu. Tredje raden skall vara [Problem med sql fråga med siffror.], Båda är nu lösta men har den öppen som olöst då det kan vara andra som har samma problem som jag. Finns ingen anledning att ha den öppen då den är löst. Sätt den som löst då även andra kanske då söker och hittar din tråd och ser den är löst finns det ju ett större hopp...problem med if satsen i session.
<code>
if not rst.eof then
session("AnvId") = rst("id")
%>
<Script>
parent.self.location.href="../info/info.asp?AnvId=<% = session("AnvId") %>";
</script>
<%
else
Response.write "Felaktigt användarnamn eller lösenord försök igen!"
end if
sen på info.asp sidan kör jag följande kod.
If Session("AnvId") = Request.QueryString("AnvId") Then <-- den koden har jag problem med.
response.write "Id stämmer överens med sessionens id!"
Else
Response.write "Id stämmer inte överens med sessionens id!" det här medelande blir det alltid.
end if
if request.QueryString("AnvId") ="1" and Session("AnvId") = "1" then
</code>
provade den här koden då det var samma id nummer i båda leden.
Då fungerar det till 100% men inte när jag kör
if session("AnvId") = request.querystring("AnvId") then
men det fungerar inte blir att sessionen och request.querystring inte är samma men det är det.
Vad är fel när det håller på så?Sv: problem med if satsen i session.
<code>
If cInt(Session("AnvId")) = cInt(Request.QueryString("AnvId")) Then
</code>
Talet 123 är inte samma sak som strängen "123"...Sv: problem med if satsen i session.
Kan det vara samma problem i sql frågor som ska uppdateras med 1,2 osv?Sv: problem med if satsen i session.
Det ända jag inte får att fungerar som tillhör föregående problem är
<code>
sql = "Insert Into Press"
sql = sql & "(id)"
sql = sql & "values("cint(session("AnvId"))")"
response.write Sql
con.execute(sql)
</code>
Får klagomål på mina " och även utan som med dom.
Även med '" får jag glagomål hur ska man då göra?
skriver jag utan cint
så säger den ingen fråga går ej att uppdatera.
Vad är då fel?Sv: problem med if satsen i session.
<code>sql = sql & "values(" & cint(session("AnvId")) & ")"</code>Sv: problem med if satsen i session.
Där kan du läsa mer om det har bytt för det ska vara lättare att hitta det här problemet.Sv: problem med if satsen i session.
Sv: problem med if satsen i session.