<code> Du pratar om menyval? Jag ser inga menyval. Menar du iframen? Hejsan det är så att den hämtar informationen i databasen och det är det som är problem med plaseringen. Placeringen har egentligen ingenting med databasen eller ASP-koden att göra. Det handlar bara om HTML. Så kan du visa genererad HTML i de båda fallen, så att jag kan jämföra och förstå problemet? <code> Och var placerar du <h1>...</h1>?Problem med plasering.
<!--#include file="../menu/hmenu.asp"-->
<html>
<head>
<title></title>
<style>
iframe.menu
{
position:absolute;
top: 175px;
left: 10px;
font-family: Georgia;
}
p
{
top: 250px;
right: 150px;
font.family: Georgia;
}
</style>
</head>
<body>
<iframe class="menu" name="menus" src="../menu/menu.asp?id=1&AnvId=<% = Request.QueryString("AnvId")%>" width="600" height="75" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
</iframe>
<% 'rad 18 'rad 26
Set con = server.createobject("adodb.connection")
con.open "driver={microsoft access driver (*.mdb)};dbq=" & server.mappath("../../db/plakat.mdb") & ";"
If cint(session("AnvId")) = cint(request.querystring("AnvId")) then
Response.write "Inomkort kan du ändra din pressentation här!"
Set rst = con.execute("select * from Press Where id=" & replace(request.querystring("AnvId"),"'","''"))
if not rst.eof then
response.write"<p>" & rst("press") & "</p>"
else
end if
set rst = Nothing
else
set rst = con.execute("select * from press where id=" & replace(request.querystring("anvid"),"'","''"))
if not rst.eof then
Response.write "Inomkort kan du se användarens pressentation här!"
response.write "<p>" & rst("press") & "</p>"
else
end if
end if
%>
</body>
</html>
</code>
Stil mallen
<coode>
<p> och </p>
</code>
Gör att texten ska komma nedanför menyvalen.
Men när jag använder
<code>
<h1> texten</h1>
</code>
När jag ändrar pressentationen i databasen via ett formulär.
så blir hela texten längst upp ovanför menyvalen.
Vadför gör den så när jag har <code><p> och </p></code>
Då borde den väl inte göra så?
Om ni hittar problemet kanske ni kan säga vad som är fel?Sv: Problem med plasering.
Kan du visa upp ren HTML-kod utan ASP-koden, så att det bara är att kopiera och testa?Sv: Problem med plasering.
när jag skrev välkommen in. utan <code> <h1>och</h1></code> så kommer den rätti plats plaseringen. Sen om jag använder rubrik så funkar det inte plats plaseringen.
det jag menar är att.
Det är en pressenation där man fyller i formulär använder man html taggar så plaseras det fel utan html taggar så plaseras det rätt.Sv: Problem med plasering.
Sv: Problem med plasering.
<!--#include file="../menu/hmenu.asp"-->
<html>
<head>
<title></title>
<style>
iframe.menu
{
top: 175px;
font-family: Georgia;
}
p
{
top: 250px;
right: 150px;
font.family: Georgia;
}
</style>
</head>
<body>
<iframe class="menu" name="menus" src="../menu/menu.asp?id=1&AnvId=<% = Request.QueryString("AnvId")%>" width="600" height="75" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
</iframe>
</body>
</html>
</code>
använder
<code>
<p> asp koden för skriva ut pressentationenen</p>
</code>Sv: Problem med plasering.
Sedan vore det bra om du bättre kunde beskriva var du vill att saker skall hamna, t.ex. genom att göra en bild.