Hej! Undvik att kalla det "layers". Det har funnits ett HTML-element som hette LAYER. Detta skall man inte använda. Det man skall använda heter DIV.Asp och Layers?
Hörde att det sk "nya sättet" att skapar websidor idag var att använda sig av Layers, för att dessa var plattformsoberoende (antar att man menade webläsare-oberoende, IE version senare än 4.0)
Var menas med detta? Jag får detta till att man använder sig av layers istället för tabeller direkt på sidan(man använder väl tabeller i lagret istället), och att man sedan kör med server-sckriptspråk (asp,php) precis som vanligt. Eller jag är jag ute och cyklar?
Mvh
/TjockeSv: Asp och Layers?
Dessutom är det fel att sätta fokus på DIVarna. Vad det egentligen handlar om är att använda stilmallar (CSS) för att ställa in färger, typsnitt, storlekar, marginaler m.m. för i första hand de beskrivande elementen: rubrikelement (H1, ..., H6), styckeelement (P), betonad text (EM) m.fl. Det nämnda DIV-elementet kan sedan användas för att gruppera ihop element till ett större element som kan hanteras som en enhet. Tyvärr finns det folk som missförstått det hela och ersätter de beskrivande elementen med DIVar. Så skall man alltså inte göra.