Hejsan Om du läser rad för rad från textfilen får du nog inte med dig radbrytningarna. Pröva att lägga till dem manuellt: Textruta är avsedd för en rad - skall du inte ha textarea istället för att visa flera rader? Sorry Pelle. Det är även viktigt att du inte kör någon replace på vbcrlf när du skriver ner datat till databasen, annars kommer det bli fel. Det är när du skall visa datat på skärm som du ersätter vbcrlf med br. Sparar inte till DB utan till textdokument. Det fungerar nu som jag tänkt mig. Tack så mycket för hjälpen. Ifall du använder .ReadAll så får du hela filen med radbrytningar i, så slipper du läsa in den rad för rad.Radbryt i textbox
Behöver hjälp med följande problem:
Har en ASP sida som läser ut innehållet från en textfil.
När jag vill ändra texten i dokumentet så läser jag in rad för rad i textboxen, men jag får inte radbrytningarna som finns i textdokumentet att följa med in i textboxen. Provade med en replace på raden med Replace(raden, "<br>", vbcrlf), men detta gjorde ingen skillnad. Har även provat att ändra wrap-egenskapen på textboxen från såväl OFF/Default/Virtual & Physical, men ingen av dess gör någon skillnad. Någon som har ett bra förslag på detta ???
Tacksam för hjälp
/MikaelSv: Radbryt i textbox
<code>
Response.Write (one_row_from_textfile + vbCrLf)
</code>Sv: Radbryt i textbox
Sv: Radbryt i textbox
Fel av mig att inte specifiera mig, naturligtvis använder jag mig av en textarea. Ska prova tipset ovanför med att köra vbcrlf efter varje rad.
Tack för all hjälp så länge.Sv: Radbryt i textbox