Försöker generera en lista med namnen på alla de filer som ligger i undermappen "upload". Har läst bl.a. artikel #336 för att lyckas. Har följaktligen skrivit: Kör du lokalt så kolla att inte Norton har stängt av Scrptblocking, då står nämligen sidan bara och tuggar. Hade stora förhoppningar att det var detta som var felet, men har nu testat att både stänga av det och ha det på och det blev ingen förändring... *suck* Jag tycker att du har skrivit lite konstigt, men det behöver inte vara det som är felet. Har nu testat att starta om datorn och stänga av skriptblockering i Norton. Nu fungerar det! Du hade rätt Anna-Karin! Tack för hjälpen! Det är inte jag som valt att skriva så utan Pelle Johansson som skrivit artikel #336...Lista filer med FSO
<%
Set MyDirectory = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set MyFiles = MyDirectory.GetFolder(Server.MapPath("upload/"))
For Each filefound In MyFiles.files
Response.Write filefound.Name
Next
%>
Men när jag försöker öppna denna sida så står webbläsaren bara och tuggar... Det visas aldrig någon sida - ungefär som när man lyckats skapa en oändlig loop!
Är det någon som råkat ut för något liknande och vad kan det i så fall bero på?Sv: Lista filer med FSO
Ibland får man tala om för Norton igen att Scriptblockinen ska vara avstängd.
//Anna-KarinSv: Lista filer med FSO
Sv: Lista filer med FSO
<code>
<%
Dim FSO, myFolder, myFiles
Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set myFolder = FSO.GetFolder(Server.MapPath("upload"))
Set myFiles = myFolder.Files
For Each fileFound In myFiles
Response.Write(fileFound.Name & "<br>")
Next
%>
</code>
Den här koden är testad, så fungerar det inte med den så är det något annat.
/MickeSv: Lista filer med FSO
Sv: Lista filer med FSO