Hej Filer är inga problem. Det finns exempel i tips & tricks samt artiklar på pellesoft för detta. Att däremot ladda upp en hel katalog tror jag blir lite struligare, har faktiskt aldrig sett något sånt. Drar du upp en zipfil så är det ju lugnt. Tack Pelle Flytta filer och mappstruktur till server i ett Intranet?
Arbetetar med ett komponentbaserat (webb) Intranet och har en fundering. Finns det något sätt för användaren att kunna ladda upp filer OCH mappar? Har fundering på en zip komponent som packar o laddar upp, unzip? Eller kanske man kan fixa en Iframe med ftp?
Har hört att Adobe har någon form av lösning för detta?
Tacksam för alla ideér kring detta Sv: Flytta filer och mappstruktur till server i ett Intranet?
Unzip finns att använda i asp om du har en egen server och eftersom du säger intranet så är det väl troligt att du har det. Sök på google om asp zip så borde du hitta några gratisvarianter.Sv: Flytta filer och mappstruktur till server i ett Intranet?
Låter som en bra idé ... har inte heller sett någon sådan lösning men eftersom det inte går att peka ut en mapp via File-browse knappen (vad jag vet:) när man laddar upp med ex AspUpload så tänkte jag mig en lösning där man använder sig av Drag and drop TILL explorer och läser ut vilken Mapp som är source och sen gör någon form av zipkomponent som packar denna mappstruktur o laddar upp/unzip