Vet inte om jag jag lägger inlägget rätt men det är ASP webbhotell och allmänt är ju alla slags frågor :-P Troligtvis är det ett rättighetsproblem, inte webbhotellspoblem. <b>PS. Vad är det i det som gör så inte det fungerar på dem webbhotell jag har testat... när jag skickar upp filen till upload.asp så kommer det upp sidan kan inte visas.</b>Webbhotell
Jag har gjort en hemsida och jag använder pelles upload script "Ladda upp filer utan komponenter" och jag undrar om någon vet om något gratis webbhotell där det scriptet fungerar.
PS. Vad är det i det som gör så inte det fungerar på dem webbhotell jag har testat... när jag skickar upp filen till upload.asp så kommer det upp sidan kan inte visas.
Jag bifogar inte koden eftersom det finns på artiklar / filmer...
tack på förhand...Sv: Webbhotell
FSO behöver rättigheter att skriva till den katalogen du laddar upp filer till, du får säga till ditt webhotell att sätta den om du inte kan göra det själv.
//Anna-KarinSv: Webbhotell
De flesta "gratishotell" har tagit bort möjligheten att använda FSO (som upload-scriptet säkert använder). Detta eftersom de inte skapar en egen web till varje användare och därför inte har möjlighet att sätta rättigheterna rätt. Med FSO skulle du kunna visa och redigera alla andra användares filer.
/Johan