Hej! dos versus *nix versus mac format skiljer sej ändast med avseende på radbrytningarna. Däremot är det som leverantören egentligen menar att du måste skriva ut din fil med nån speciell encoding, (cp1252, latin1, utf-8, ... ?) OK.... jag ska genast fråga dem.....Skriva till texfil med FSO - vilket format?
Jag ska sammanställa lite data från ett system som körs med ASP/MSSQL till en textfil för att sedan importeras i ett annat program.
Jag har lyckat få ut all data men leverantören till det andra programmet tjatar om att textfilen måste vara i DOS-format eftersom åäö inte fungerar. Jag trodde DOS-formaterad textfil bara skillde sig åt i radbrytningarna.
textfilen skapar jag med obj.write i FSO.
Hur går jag tillväga?
/ PeterSv: Skriva till texfil med FSO - vilket format?
Så hör dej för i vilken encoding dom vill ha den förstSv: Skriva till texfil med FSO - vilket format?
men låt oss anta att jag får fram vilken encoding jag ska ha. Kan jag med fso ställa vilken encoding textfilen jag skapar ska ha eller måste jag göra en översättning efter att textfilen skapats. Och i det senare fallet, hur går jag tillväga då?
Tack / Peter