Vad är det för fel i denna kod? Jag har använt klassisk ASP. Ändra den raden till "objRs.Open strSQL, objConn, 3, 3". Eller så får du inkludera "adovbs.inc" och skriva "objRs.Open strSQL, objConn, adOpenStatic, adLockOptimistic". Har du angett någon objConn och klippt bort den här i forumet, annars verkar det väl nästan lite mörkt att hitta någon databas? Jag har ändrat raden. Jag har inkluyderat adovbs.inc. Jag har "objConn" i en fil som jag har inkludetar längre upp i filen. Det vill inte fungera i alla fall. Nu ser raden ut så här: objRs.Open strSQL, objConn, 3, 3 Klassisk ASP?
<code>
Dim strSQL
strSQL = "Select * From Products Where ID = '"& Request.QueryString("CatID")&"'"
Dim objRs
Set objRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRs.Open strSQL, objConn
If objRs.EOF Then
Response.Write "Det finns inga artister!"
End If
Do While Not objRs.EOF
Response.Write objRs("Artist") & "<br />"
objRs.MoveNext
Loop
ObjRs.Close
Set ObjRs = Nothing
ObjConn.Close
Set objConn = Nothing
</code>
Jag får felmeddelandet: Feltyp:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E10)
Det har inte angetts något värde för en eller flera nödvändiga parametrar.
Felet ska ligga i denna rad: objRs.Open strSQL, objConn Sv: Klassisk ASP?
/MickeSv: Klassisk ASP?
Sv: Klassisk ASP?
Sv: Klassisk ASP?
Skippa fnuttarna runt ID, för det är antagligen räknare i databasen, dvs ett Tal.
Sen skulle jag göra en felkontroll dessutom, så att man inte kan skicka in ett tomt ID, men även inte lägga på sk SQL Injections som kan förstöra hela din databas.
Läs denna utmärkta artikel om SQL Injections http://www.nextgenss.com/papers/advanced_sql_injection.pdf
//Anna-Karin