Någon som vet hur man gör det? Har tyvärr inte riktigt exempel, men tänkte bara tipsa om hur man skulle kunna göra. Jag skull eno ha gjort på detta sät om jag inte hittar något annat. Jag kommer att testa att göra en helt egen mp3 spelare eftersom jag inte behöver så mycket funktioner som winamp har. Tittade lite nyss på det där och fick det att fungera :-p mm intressant och bra att veta. Kör du SHOUTcast så fungerar den även som en webbserver som visar lite info om låtarna du spelar. Jo jag vet men jag använder inte det programvaran nämligen :)Aktuella låten in Winamp till webbsida
Ett plus är om det går se kommande låt :)Sv: Aktuella låten in Winamp till webbsida
Detta förutsätter att du sitter uppkopplad när Winamp spelar.
Man skriver en plugin till Winamp som skriver till en XML-fil (eller textfil) på din server och sedan läser man av den filen med, eftersom detta ligger i ASP-forumet, ASP.
Vet inte hur svårt det kan vara med det borde väl gå?Sv: Aktuella låten in Winamp till webbsida
Sv: Aktuella låten in Winamp till webbsida
Laddade ner denna plug-in: http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=97507 från WinAMP, och packade upp det och kopierade filerna i plug-inmappen till winamps plug-inmapp. Därefter gjorde jag en liten egen ASP sida som ser ut så här:
<%
Set oFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set oNewFile = oFSO.CreateTextFile(Server.MapPath("song.htm"), true)
oNewFile.Write(Request.QueryString("song"))
oNewFile.Close
Set oNewFile = Nothing
Set oFSO = Nothing
%>
Sen laddade jag upp filen på servern och sedan configurerade jag pluginen i winamp att peka till den filen, lösenordet behöver du inte fylla i.
När du sedan börjar spela en ny låt så kommer det at skapas en fil som heter song.htm i samma mapp som du har ASP-filen, i song.htm så står det vilken låt som spelas just nu på din spelare. Sen är de tju bara att inkludera htm-filen på någon ASP sida :-p
Hoppas du fattade vad jag menar...
Sv: Aktuella låten in Winamp till webbsida
Ska ha det i tankarna för jag tänkte ge mitt lilla projekt ett chans.
Jag tackar så hemsk mycket annars.Sv: Aktuella låten in Winamp till webbsida
Istället för att skriva in adressen till servern i Winamp (för att lyssna på radion) så skriver du den helt enkelt i tex IE.
Exempel: http://205.188.234.66:8010/
Edit: Nu ser jag att det mesta på sidan är annan info... men även låtnamnet som det frågades efter.
ThomasSv: Aktuella låten in Winamp till webbsida
Men få se vad jag ordnar
Tack för att du skrev