Jag har gjort en sida som man kan registrera sig på, och den fungerar som den ska, nästan! Det fungerar att lägga in allt i databasen, men den lägger till "," för användarnamn och lösenord. Jag har inte en aning var det kommer från och jag har aldrig varit med om detta innan. Låter som något defaultvärde för Accessdatabasen som strular, kontrollera vad det är för datatyper på fälten samt om det står något i Format/Formatering (minns inte namnet) när du markerat fältet i designläge. Jag känner igen det där, men kan inte dra mig till minnes vad. Det är i alla fall redan på formuläret detta strular. Det kan bl.a. bero på att man har samma id eller name på flera ställen i samma fil. Felet var som du skrev att det redan fanns textboxar med samma namn! Jag skulle bara fixa själva inloggningen och tänkte inte på att det fanns fler textboxar på sidan....Var kommer "," från?
<b>Formulär-sidan</b>
<code>
<div id="username" style="position:absolute; top:240px; left:60px; width: 150px; text-align:right;">Önskat användarnamn:</div>
<div id="txtusername" style="position:absolute; top:240px; left:210px;">
<input type="text" name="UserName" /></div>
<div id="pword" style="position:absolute; top:265px; left:110px; width: 100px; text-align:right;">Lösenord:</div>
<div id="txtpword" style="position:absolute; top:265px; left:210px;">
<input type="text" name="PassWord" /></div>
</code>
<b>ASP-koden</b>
<code>
<%
If ((Request.Form("ForeName")= "")) Or ((Request.Form("Lastname")= "")) or ((Request.Form("Address")= "")) Or ((Request.Form("nr")= "")) Or ((Request.Form("City")= "")) Or ((Request.Form("mail")= "")) Or ((Request.Form("UserName")= "")) Or ((Request.Form("Password")= "")) Then
Response.Write "Du måste fylla i alla textfälten!."
Response.End
Else
Set ObjConn= Server.CreateObject("ADODB.Connection")
ObjConn.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
ObjConn.Open Server.MapPath("skivdata.mdb")
Dim objRs
Set ObjRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
ObjRs.Open "Member", objConn, 3, 2
objRs.addNew
objRs("F_Name") = Request.Form("ForeName")
objRs("L_Name") = Request.Form("LastName")
objRs("Address") = Request.Form("Address")
objRs("ZipCode") = Request.Form("nr")
objRs("City") = Request.Form("City")
objRs("E-mail") = Request.Form("mail")
objRs("UserN") = Request.Form("UserName")
objRs("PassW") = Request.Form("PassWord")
objRs.Update
objRs.Close
Set objRs = Nothing
objConn.close
Set objConn = Nothing
End If
%>
</code>Sv: Var kommer "," från?
mvh
ChristianSv: Var kommer "," från?
Sv: Var kommer "," från?