Hej Prova först att använda samma applikation på en dator som ligger på en lokal miljö - fungerar det där så beror det på din ISP. Om det inte gör det kanske du missar .update eller .refresh eller något annat såsom recordnummer. Det kan till och med bero på att du inte stänger din tabell. Hej. om du skickar in koden så kan jag titta på detProblem med att ändra poster i access databas
Detta beror förmodligen på en felkonfigurering någonstans på servern men jag vet inte riktigt var...
Jag har en asp sida där besökarna själva kan lägga till saker i en databas och även ta fram gamla poster och ändra i dom.
I dags läget ligger sidan på domaindlx men jag tänkte flytta över den till en egen server och nu verkar jag ha missat något för på domaindlx fungerar sidan utmärkt men på den nya servern så har jag följande problem:
Det går alldeles utmärkt att lägga till poster i databasen men problemet kommer när man vill ändra i en befintlig post.
Det går nämligen bara att ändra i posterna under någon minut efter att dom skapats. Ät posterna äldre än någon minut så sparas inte ändringarna i databasen. Alltså går det inte att ändra poster äldre än tex 2 minuter. Det gör sidan helt värdelös.
Jag har ingen aning om vad det beror på men om ni vill se själva så kan ni maila och få adressen så kan ni klura på det.
Mkt tacksam för hjälp....
KattaSv: Problem med att ändra poster i access databas
/PelleSv: Problem med att ändra poster i access databas
Den ligger lokalt och koderna har inte ändrats. Jag drog ner allt från den gamla servern till den nya.
Koderna fungerar väll eftersom man faktiskt KAN ändra befintliga poster i databasen, så länge dom inte hunnit bli alltför gamla.
KattaSv: Problem med att ändra poster i access databas
/hebe2