Hej, Alternativet borde vara en cookie istället för session. Problemet är att det är ett projekt som hållit på sedan år 2000 och att göra om allt är inget alternativ. Skulle ta allt för mycket tid. Då får du väl hitta på någon annan lösning. Exempelvis din sida som refreshar kan ju kolla hur länge sessionen gått, exempelvis via en annan sessionsvariabel som fylls med tiden då personen kommer in på sajten. Om du sedan har tomt i denna, eller att 30 minuter passerat - göra en redirect till någon annan sida (från den sida som refreshas) alternativt köra session.abandon och flytta personen till någon annan sida, ex: din session har upphört - logga in igen... bla, bla.... Om du kör sidan som du uppdaterar i en annan virtuell katalog på servern tillhör den väl inte samma session? I sådana fall påverkar den inte den vanliga sessionen. Tackar men jag tror jag är nått på spåret.Uppdatera ASP-sida utan att använda sessions-objekt
Jag har en fråga som jag inte kan lösa.
Jag har en sida som använder sessions-objektet i ASP. Nu är det så att jag har en sida som gör autorefresh 1 ggr i minuten. Problemet är att sessionsobjektet har en timeout på 30 minuter och jag vill inte att sidan som uppdatera sig (också en ASP-sida) skall göra att denna tid skall påverkas.
Om jag kör med denna sida kommer aldrig sessionsobjektet tas bort. Har någon ett förslag på hur jag kan lösa detta problem skulle jag jubla.
Hälsningar Johan RönnSv: Uppdatera ASP-sida utan att använda sessions-objekt
Sv: Uppdatera ASP-sida utan att använda sessions-objekt
Inga andra förslag?Sv: Uppdatera ASP-sida utan att använda sessions-objekt
Sv: Uppdatera ASP-sida utan att använda sessions-objekt
/JohanSv: Uppdatera ASP-sida utan att använda sessions-objekt
Jag provar vidare.
/johan