Hej! nu vet jag inte hur den fungerar men jag tror du måste lägga denna kod utanför "sub"-lopen Tack så mycket. Du fick mig in på rätt vägar =)Meny problem till webshop med PellePlus!
Jag håller på och bygger en liten Webshop med PellePlus scriptet till menyn. Och nu jag kört fast.
1: Jag vet inte hur jag smartast och enklast lagrar menykategorierna. Nu kör jag så att jag har dom i olika tabeller i en Access databas. Alltså 3 tabeller Huvudkategorierna, Underkategorierna och Underkategoriernas underkategorier. =)
Som det ser ut nu så har jag 3 olika kopplingar för att skriva ut rätt kategorier.
<code>
<script type="text/javascript">
<!--
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.JET.OLEDB.4.0; Data Source="& Server.MapPath("database\webshop.mdb")
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set rsSub = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set rsSub2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RecSet.Open "SELECT * From Categories", Connect, 1, 3
Do Until RecSet.EOF
rsSub.Open "SELECT * From SubCategories WHERE SubCatID="& RecSet("ID"), Connect, 1, 3
count = 1
Do Until rsSub.EOF
rsSub2.Open "SELECT * From SubsubCategories WHERE SubCatID="& rsSub("ID"), Connect, 1, 3
%>
var PPlus_cat<%=rsSub("ID")%> = new PellePlus("<%=rsSub("SubCategory")%>", "<% Do Until rsSub2.EOF %> <%=rsSub2("SubCategory")%><br><% rsSub2.MoveNext %><% Loop %><% rsSub2.Close %>");
var strContent = new String();
strContent = PPlus_cat<%=rsSub("ID")%>.GetPlus();
// Hämtar HTML-koden för Plusen och lägger dem i en variabel
var PPlus = new PellePlus("<%=RecSet("Category")%>", strContent);
PPlus.SetGroup("kategorier")
PPlus.WritePlus();
<%
rsSub.MoveNext
Loop
rsSub.Close
%>
<%
RecSet.MoveNext
count = count + 1
Loop
RecSet.Close
%>
//-->
</script>
</code>
Koden ovan funkar inte som jag vill.
Nu skriver den ut Huvudkategorierna lika många gånger som det finns underkategorier. Jag har testat alla möjliga olika sätt, men inga av dom funkar som jag vill.
Jag behöver akut hjälp, och jag själv anser att jag beskriver problemet ganska suddigt, men det är svårt att förklara.Sv: Meny problem till webshop med PellePlus!
Då du nu kör den för varje underkategori
var PPlus_cat<%=rsSub("ID")%> = new PellePlus("<%=rsSub("SubCategory")%
typ
lopp1 start
-- hör borde den ligga
loop2 start
-- här ligger ditt anrop till funktionen PellePlus
loop2 stop
lopp1 stopp
//HenkeSv: Meny problem till webshop med PellePlus!
Nu har jag fixat det problemet, men nu är det ett annat problem =)
Detta problemet
strContent = PPlus_cat<%=rsSub("ID")%>.GetPlus();
den variabeln sparar alla underkategorier.
men sedan för att få dit ytterligare underkategorier så måste man använda
strContent+= PPlus_cat<%=rsSub("ID")%>.GetPlus();
så att det blir
Kategori
- Underkategori
- underkategori
Jag vill ha kolla på när den byter huvudkategorin så jag vet att nu kommer underkategorierna och sedan ytterligare underkategorier.
Men för tillfället så kör jag en For loop för att den skall känna av om det skall vara
strContent = PPlus_cat<%=rsSub("ID")%>.GetPlus(); eller strContent+= PPlus_cat<%=rsSub("ID")%>.GetPlus();
Men det funkar bara till dom två första kategorierna. Alltså
Kategori
- Underkategori
- underkategori
Kategori
- Underkategori
- underkategori
Kategori
Kategori
Kategori
osv.
För att efter dom två första så slutar den använda strContent = PPlus_cat<%=rsSub("ID")%>.GetPlus(); och använder istället strContent+= PPlus_cat<%=rsSub("ID")%>.GetPlus();
och då blir det tomma strängar.
Vet inte om du förstår, men det är bara säga till om det är så.