Replace(sträng,finn,ersätt,start,antal,jämförelsetyp) Jag tycker att du har skrivit lite luddigt, men för att ersätta ett helt ord med "*" kan du använda String-funktionen:Artikel från en annan sida.
<%
strText = "Detta är en ASP-sträng"
Response.Write Replace(strText,"asp","annan ASP",1,-1,1)
%>
Detta skulle skriva ut "Detta är en annan ASP-sträng" på skärmen. Det vi gör är att byta ut alla förekomster av "asp" mot "annan ASP". sträng är alltså den strängen som ska sökas igenom, finn är vad man ska leta efter, ersätt vad det som hittas ska bytas ut mot och start var i strängen man ska börja söka. antal hur många gånger ersättningen ska utföras, standard är -1 vilket betyder obegränsat antal gånger. jämförelsetyp kan ha samma värden som i StrComp() och InStr(), antingen 0 eller 1. 0 betyder att det är skillnad på versaler och gemner och 1 att det inte är någon skillnad på dom. De tre sista parametrarna är frivilliga, men används en av dom måste även de som kommer före den användas. man kna t ex inte bara ange antal utan måste då även ange start.
Så stod det där.
Men min fråga är följande då om replace.
Är det så här man kan blockera otrevliga ord genom att skriva
response.write (Text,"datasen söker på orde för ord"," ***",1,-1,1)
Eller ka man utelämna 1,-1,1 om man inte vet var i strängen otrevliga ordet finns?
t.ex jag är en trevlig person *FAN* och då man inte vet var ordet Fan kommer in men vill det inte ska finnas kvar utan ersättare med * tecken på hela ordet. Hur ska man göra då?Sv: Artikel från en annan sida.
<code>
Dim strOrdet, strDetNyaOrdet
strOrdet = "Hejsan"
strDetNyaOrdet = String(Len(strOrdet), "*")
Response.Write strDetNyaOrdet '******
</code>