Hej HejHur visa mer info om varje val i en listruta?
Nu skall vi se om jag kan förklara vad jag är ute efter.
Jo, jag vill kunna se mer om varje val i en listruta, bara genom att gå till nästa alternativ (rad) i listan, alltså inte behöva klicka på någon knapp/länk.
Ex. listrutan visar en kort kod (som gör att listrutan blir 'smal'), men jag vill kunna visa vad som döljer sig bakom koden, tex en beskrivningstext och pris mm, när man väljer koden (men innan man klickar sig vidare i formuläret).
Källan till listrutan är en tabell i en databas och varje post innehåller kod, beskrivning och pris.
Finns det något liknande html-taggen TITLE som man kan använda eller är det svårare än så?
Mvh
/ PerSv: Hur visa mer info om varje val i en listruta?
Om det inte är så mycket data borde du kunna läsa upp det och använda dig av layer-teknik där du visar layer beroende på val i listan. Har inte gjort sådana lösningar själv. Alternativet som jag använt mig av är att använda onchange eventet ett formulär med gömda fält och action=samma sida och ett javascript som sätter värden baserat på vad man valt.
Varje gång sidan laddas testar man på vad hidden-fälten innehåller och läser upp data baserat på det.
Laddar ju om sidan varje gång man byter val i boxen men har fungerat bra i de lösningar jag byggt.
Mvh
/B#