Starta flashspel i ASP <code> Tack, kolla in spelsidan på WebbisNet nu. Adress www.webbisen.comStarta flashspel i ASP
Jag har lite flashspel inlagda i databasen som jag loopar ut på sidan, när man klickar på en länk så ska clicks uppdateras med 1 och spelet ska sen öppnas automatiskt, har bara lite strul med att den inte öppnas automatiskt.
Just nu så kommer jag bara så långt så att man kommer tillbaka till spelsidan och där öppnas ALLA länkar så att man får klicka för att öppna
Jag har
kod:--------------------------------------------------------------------------------
<table>
<%Do until gameRS.EOF%>
<tr>
<td><%=gameRS("gameAlias")%></td>
<td><input name="txtGameID" type="hidden" value="<%=gameRS("gameID")%>">[ <a class="menu" <%=linkmessage%> target="_blank" href="/flash/games/clicks.asp?gameID=<%=gameRS("gameID")%>">Starta spelet</a> ]</td>
</tr>
<%if request("do")="play" Then%>
<a class="menu" <%=linkmessage%> target="_blank" href="/flash/games/<%=gameRS("gameName")%>.<%=gameRS("gameType")%>"><%=gameRS("gameAlias")%></a>
<%End If%>
<%gameRS.MoveNext
Loop%>
</table>
--------------------------------------------------------------------------------
och clicks.asp är
kod:--------------------------------------------------------------------------------
<%
objConn.Execute("Update tblUsers_games SET gameClicks=+1 WHERE gameID= " & request("gameID") &"")
Response.Redirect "/flash/games/?gameID="& request("gameID") &"&do=play"
%>
--------------------------------------------------------------------------------
Nån som har en lösning på hur spelet öppnas efter click.aspSv: Starta flashspel i ASP
<%if INT(request.querystring("gameID"))=gameRS("gameID") Then%>
<a class="menu" <%=linkmessage%> target="_blank" href="/flash/games/<%=gameRS("gameName")%>.<%=gameRS("gameType")%>"><%=gameRS("gameAlias")%></a>
<%End If%>
</code>
Med din kod var det inget som gjorde att just det önskade spelet öppnade sig utan samtliga, Med detta blir det unikt just det spelet.Sv: Starta flashspel i ASP
Om du loggar in som gäst och om du inte vill regga dig så kan du fortfarande spela