I en listbox så har jag via en databas fyllt upp den med en del poster. Hej,Behålla värdet efter submitt med javascipt.
Jag kör ett javascript därför att beroende på vad som har valts i listboxen så är det tänkt att göra ett nytt databasanrop för att ta fram mera uppgifter.
<code>
<SCRIPT language="JavaScript">
<!--hide
function change2()
{
parent.location="enter.asp";
}
//-->
</SCRIPT>
//detta ligger i headen, sen längre ner på sidan
<select SIZE="1" NAME="Produkt" CLASS="SKUGGA" Style ="width: 270" ONCHANGE=javascript:change2()>
<option Value="<%=Session("produkt")%>"><%=Session("produkt")%></option>
<% Do While Not rst.EOF %><option value="<% = rst("Album") %>"><% = rst("Album") %></option>
<% rst.movenext %><% loop
rst.close
%></select>
<% Session("produkt")= request.form("Produkt") %>
</code>
Jag är osäker om det går att göra så här, om session("produkt") hinner få ett värde.
Är detta en möjlig ide att jobba på?Sv: Behålla värdet efter submitt med javascipt.
Du får nog vara lite tydligare. Ifall du menar att <SCRIPT och serverkoden ska köras samtidigt så fungerar det inte.
Ett förslag (utan att ha förstått din fråga iofs, förlåt) är att du har ett frameset där en frame är 0px och bara används för att posta val på den sidan som du är och returnera svaret som du kan lägga in i nästa select t.ex.
Alternativ två om det inte är alltför mycket data är att skapa en javascript array per dimension och sedan visa rätt array/delar av array när användaren ändrar selectbox.
Men beskriv gärna lite tydligare.