Nån som vet hur man på nåt smart sätt fyller på med förslag från en tabell till en input-ruta. Ja... eftersom det är en klienthändelse får du titta på javascript... (dvs har inget att göra med ASP...) Tack. Det var ngt sådant jag letade efter. Prova dölj listan... Jag har aldrig sett någon använda {krullparenteser} i ett style-attribut tidigare... Går det verkligen? Finns det anledning att använda det där? Ingen aning... jag vet bara att det funkar... och att jag har sett det användas... :? Man använder {krullparenteser} i externa och globala stilmallar för att markera vilka regler som hör till vilken selektor: Dags att väcka liv i denna igen.Ge förslag till påbörjad text
Tex skriver man stoc och stockholm finns i tabellen så föreslås stockholm?
mvh MaxSv: Ge förslag till påbörjad text
Här finns några exempel: http://hotarea.com/fast/. Kolla under JavaScript -> Form Elements.Sv:Ge förslag till påbörjad text
Har för mig att jag sett något som inte radar upp förslagen i en separat ruta, utan listar förslagen i samma input man skriver. Detta underlättar ngt eftersom man då kan tabba sig vidare när rätt förslag är markerat. Någon som har sett detta eller har jag drömt det?Sv: Ge förslag till påbörjad text
<code>
<select ... style="{display:none;}">
</code>
...kan kanske funka...Sv:Ge förslag till påbörjad text
Sv: Ge förslag till påbörjad text
//EDIT
Hittade detta på MSDN
<info>
display Attribute | display Property
--------------------------------------------------------------------------------
Sets or retrieves whether the object is rendered.
Syntax
HTML { display : sDisplay }
Scripting object.style.display [ = sDisplay ]
</info>Sv:Ge förslag till påbörjad text
a {
text-decoration: none;
}
#meny {
width: 200px;
float: left;
}
När man anger stilen för ett specifikt element genom att placera CSS-kod i style-attributet, behövs inga krullparenteser, och jag vet inte ens om det är tillåtet:
<span style="font-style: italic; letter-spacing: 1em">Gles kursiv text</span>
Sv: Ge förslag till påbörjad text
Vill också veta om det är möjligt att få förslagen i samma INPUT.
<quote>
Har för mig att jag sett något som inte radar upp förslagen i en separat ruta, utan listar förslagen i samma input man skriver. Detta underlättar ngt eftersom man då kan tabba sig vidare när rätt förslag är markerat. Någon som har sett detta eller har jag drömt det?
</quote>