Hej. För att kunna ladda upp en fil MÅSTE du ha multipart/form-data, annars når du inte datat. Det gör i sin tur att du inte heller når vanliga textboxar med request-kommandot, du måste alltså använda dig i detta fall av aspuploads funktioner för att läsa dessa. Att ha en extra knapp borde gå, men då måste den vara type=button och får inte vara submit. Bara som en liten parantes. ENCTYPE="multipart/form-data" som det talar om ska alltså ligga i :ASP-upload, två submitknappar i samma formulär. Form.action
Jag hade förut ett formulär med en sumbitknapp där jag vid postning kunde spara ner en bild på webservern. För filläsning til och från servern används aspupload. Nu är det så att jag vill ha två knappar i samma formulär. En "förhandsgranska" och en "spara". Förhandsgranska öppnar ett nytt fönster och skapar ett PDF.dokument där jag vill infoga min bild. Allt detta fungerar bra om man bortser från bilden. När jag lade till knapp nr två och försöker ladda upp bilden får jag följande fel : Wrong Content-Type. Make sure you have included the attribute ENCTYPE="multipart/form-data" in your form.
Dock har jag lagt in detta i formen i och med att det fungerade när jag bara hade en sumbitknapp och den andra (förhandsgranska) var en vanlig knapp, som skickade med variabler i en queristring. Dock fungerade ju inte detta upplägg efetrsom jag ville skicka med bilden från mitt formulär. (eller jag vet inte hur jag skulel göra på annat sätt)
Eftersom jag har två "sumbit"-knappar så ser de ut så här:
<tr><td><input type="button" onclick="document.formen.action='step5.asp';formen.submit();" value="Spara/Skicka >>" id="save" name="save"></td></tr>
<tr><td><
input type="button" onclick="window.open('step4Preveiw.asp?+ div variabler jag skickar med inann det var en sumbit knapp) ,'newWin', 'height=600,width=500,screenY=50,screenX=50, top=50,left=50',menubar=0);formen.submit();" value="Förhandsgranska"></td></tr>
Antar att det är detta som ställer till det... Får inte formen.submit exakt samma effekt som om man har en sumbitknapp? Dvs varför kommer jag inte åt att ladda upp min fil.
Någon som har ett tips på hur man bättre kan lösa detta?
Sv: ASP-upload, två submitknappar i samma formulär. Form.action
Nu har jag inte satt mig in i hela problematiken men ett förslag är att använda en iframe som du sköter ena jobbet (upload) i och huvudsidan för det andra. Då kanske det blir lättare för dig.
Lycka tillSv: ASP-upload, två submitknappar i samma formulär. Form.action
<code>
<form name="frmUpload" method="post" ENCTYPE="multipart/form-data">
Koden
</form>
</code>