Hej jag hatar det här Det är tyvärr så enkelt att session_onend inte alltid triggas. Det enda säkra sättet är att använda just session.abandon. Ok låter vettigt ! Du kanske skulle titta på att använda dig av ett disconnected recordset som ligger i användarens minne tills det submittas. Så länge han/hon inte submittar kommer heller inte 'trasig data' att skickas... OK! testar Skulle du kunna posta din global.asa kod här så att vi kan kika på den. Tjena MrWize.Ånej inte igen Global.asa
Session_onend triggas inte
jg har försökt leta i alla bra svar här på Pellesoft
men när dom loggar ut med "Logg ut"-knappen fungerar det
men inte om dom lämnar sajten eller släcker ner webbläsaren eller stänger av datorn
H J Ä L PSv: Ånej inte igen Global.asa
Det alternativ du har är att exempelvis sätta en tidsstämpel på de användarna som är inne. Har dom varit där mer än 30 minuter eller vad det nu kan vara, så anses dom vara ute.
Du kan exempelvis använda dig av en incude-fil som körs på varje sida på din site och därmed få en uppdatering av tidsstämpeln ganska ofta och på så sätt säkrare kunna avgöra om användaren har lämnat sidan.
Hälsningar
/PelleSv: Ånej inte igen Global.asa
jag har en inc.-fil skulle man skriva typ,
if session.timeout = "30" then
session.abandon
end if
eller ?????
ge mig ett bra förslag för om detta inträffar skall även ofullständiga ordrar i databasen raderas i och för sig ett mindre problem bara man får en vettig trigger
MVH Per MSv: Ånej inte igen Global.asa
/PelleSv: Ånej inte igen Global.asa
om andra har förslag så är jag öppen fortfarande för det :-)Sv: Ånej inte igen Global.asa
Själv misstänker jag att det är en mycket enkel sak som gör så att Session_OnEnd inte triggas för själv har jag aldrig haft ett endaste problem med det.
cya,
PatrikB a.k.a mrWize Sv: Ånej inte igen Global.asa
Jag har samma problem.
Du skulle inte kunna kika lite på min global.asa också.
Jag mejlar över den och hoppas du ger mej en hjälpande hand.
Tackar så mycket på förhand! / John