Hur gör jag om jag har 8 st spelare som alla samlar poäng som jag vill spara i Sessions. Hur gör jag för att ranka spelarna efter hur många poäng dom samlat ihop? Du skulle ju kunna modifera [Sortera en enkel array i VB] ... Alltså lägga in alla sessioner i en array och sortera den. Tack för tipset! Jag vet inte men min första tanke är i alla fall att du ska spara ner det till en databas, på så sättär det ju ganska enkelt att lägga ut en användare och plats, då kan du ju även göra en funktion att användare har kvar sina poäng nästa gång de loggar in, en session gäller ju bara denna inloggningen så att säga :-) Jo, men det som jag håller på med det är ett litet spel, så det som jag vill göra det är att skapa en tabell som uppdateras automatiskt hela tiden... Kan man inte ha matriser eller strukturer i sessioner i ASP/VBScript?Session? Order by?
Första tanken var att använda Session("point1") t.o.m Session("point8"), men hur kan jag sortera dem då?Sv: Session? Order by?
Sv: Session? Order by?
Men som alltid så finns det ett men, jag har hittills sparat namn i en annan Session också, så att Session("player1") hör ihop med Session("point1") och så vidare...Hur löser jag detta?Sv: Session? Order by?
Sv: Session? Order by?
Jag hade hoppats på att slippa använda databas, men det verkar ju som om det blir lättast att göra så ändå...Sv: Session? Order by?
Typ (i något slags mix av C, PHP och VBScript ;-)
<code>
Session("result") = {
{ "player" => "Kalle", "points" => 5 },
{ "player" => "Fredrik", "points" => 3 },
{ "player" => "Johan", "points" => 6 }
}
</code>