Hej! Omöjligt är det nog tyvärr. Jag kan inte komma på någon lösning. Det hade kunnat gå om man kunde fylla inputbox via javascript, men det går tyvärr inte att editera en textbox som är typen data.. egentligen ska vi vara glada att input file inte går att ändra via javascript, tänk vad mycket dumheter som skulle kunna hittas på då.. tänk attacha t.ex. nån lösenordsfil och autosubmitta.. huga! En lösning som skulle kunna fungera om det rör sig om många filer kanske kan vara att zippa filerna och bara ladda upp en zip-fil som packas upp på servern igen. Men det är inte så bra om användaren inte vet hur man zippar filer... Oki. Tack för svaren. Jag får väl helt enkelt ge upp den idén då...Ladda upp flera filer till servern?
Jag vill låta mina besökare ladda upp flera filer samtidigt till servern. Men jag vill bara använda mig av en enda <input type="file">. Jag vill alltså hålla ner shift och markera flera filer i choose-file dialogrutan.
Är det verkligen sant att detta är omöjligt?!?
Vänliga hälsningar
/JohannaSv: Ladda upp flera filer till servern?
Sv: Ladda upp flera filer till servern?
Men för att svara på originalfrågan, går inte att skicka upp mer än en fil per <input type="file"...>Sv: Ladda upp flera filer till servern?
/JohanSv: Ladda upp flera filer till servern?
Att zippa filer funkar tyvärr inte för mina användare nej...
/Johanna