Hej! <b>går det att anropa accessdatabasen hos brinkster från en asp-sida på surftown</b>CGI på annan server/domän
Använder två olika webhotell och behöver använda access på det ena, och cgi på det andra.
Det konkreta problemet är att en accessdatabas ligger på Brinkster (snik-konto utan tillgång till komponentbibiotek), och själva webplatsen ligger på Surftown (som inte stöder access).
På surftown är formmail installerat.
Min fråga är: går det att anropa accessdatabasen hos brinkster från en asp-sida på surftown, alt. går det att använda formmail från Surftown via en asp-sida hos Brinkster?
Sorry om denna fråga möjligtvis hamnat under fel rubrik.
/MatsSv: CGI på annan server/domän
Det enkla svaret är nej (det går om man är riktgit jobbbig och postar data mellan websidor på de olika hotellen, fast det blir mycket segt då).
<b>går det att använda formmail från Surftown via en asp-sida hos Brinkster?</b>
Jag har ingen erfarenhet av formmail sedan väldigt många år, men jag antar att det finns en spärr som gör att man måste posta data från samma domän och då går det inte. Kan du inte använda en asp-baserad formmail-kopia? (Sök på ASP formmail på google)? Fast Brinkster kanske inte tillåter att man skickar mail därifrån? Du kanske kan göra ett eget CGI-script som mailar från Surftown som du postar mailet till från Brinkter-kontot?
/Johan