Jag har gjort ett script som ligger i 404 vars funktion är att ta den inmatade URLen, matcha med en från databas angiven "policy" och redirecta till en dynamisk url. Låt 404-sidan skapa ett frameset med endast en sida, öppna sedan sidan med dynamisk adress i ramen. mm. men då får man ju genast problemet med sökmotorer och olika webbläsare. Jag har gjort samma lösning och som Daniel säger använder ett sessionsobjekt. Det som skiljer är att siten jag har är så dynamisk att den förändras för varje url man anger, i detta fall namn på företaget och kommer till 404:an. Finns sen namnet i url:en i databasen går jag till standardsidan och data för det aktuella företaget presenteras. Tappas sessionen så finns cookisen som håller reda på företaget och "återställer" sessionen igen. Jo verkar vara en bra lösning. Det skall inte vara några probs att förlita sig på sessioner tror du? Kan man kolla på servernivå om användaren pallar sessioner? Isåfall kan man ju använda vanlig redirect om den inte klarar det.Server.redirect MEN behålla URL i adressfält?
Tex www.domän.se/artiklar/produkter/lampa.htm -> www.domän.se/produkter.asp?prod=lampa
När jag sedan tagit ut rätt URL redirectar jag,
response.redirect (url)
Problemet är att den dynamiska URLen visas i webbläsarens adressfält, jag vill att den statiska skall visas.
Jag tror inte jag vill använda ISAPI, det verkar för krångligt och kostsamt att konfigrurera på en server med shared hosting. Jag vill inte att ALLA URLer skall filtreras heller.
Har provat med server.execute(url) men det blev lite fel eftersom den inte kan ta emot querystring.
Allt jag vill är att ha kvar URLen i fältet.
Någon som har nån idé hur det kan lösas?Sv: Server.redirect MEN behålla URL i adressfält?
/JohanSv:Server.redirect MEN behålla URL i adressfält?
Sv: Server.redirect MEN behålla URL i adressfält?
Sv:Server.redirect MEN behålla URL i adressfält?