I en intranätsapplikation som jag byggt, baserad på ASP, IIS och SQL Server 2000, finns det ett dokumenthanteringssystem (dhs) implementerat. Filerna sparas rent fysiskt på disken i en trädstruktur som motsvarar trädstrukturen i dhs i intranätet. I db:n lagras info om filerna och trädstrukturen, behörigheter, metadata mm. Användarna autentiseras mha den inbyggda Windows-verifieringen.Behörighetsproblem asp + iis + fso
Problemet som jag har är att jag är tvungen att sätta behörighetsnivåerna för domänanvändarna till full kontroll på de mappar som filerna sparas i på disken. Annars nekas användarna titt som tätt tillgång till dokument alternativt kan inte publicera nya eller uppdatera dokument.
Jag har nyligen migrerat till 2003Srv från NT4 men samma problem uppstår i både NT4 och 2003Srv.
Är det ngn som har ngn idé varför användarna måste ha full tillgång mapparna? Jag ser ingen anledning till det så länge de har rätt att lista, läsa, skriva, ändra, ta bort mfl, men det fungerar tydligen inte.
EDIT: Tilläggas bör att filuppladdning sker mha en 3-partskomponent, AspSmartUpload.