Detta ligger i början på min sida Du lägger på enamn efter det att du har stängt länken, ändra till mitt exempel så bör det fungera. Det fungerar inte så här heller, det verkar som variabeln tappar sitt värde. Jag kan i och för sig skriva ut variabelvärdet var som helst på sidan med <%=Request("enamn")%> men inte använda den i scriptet. Jonas Hallå! Hittade ytterligare ett litet förargligt fel. Det fungerar nu Knappt så man vill säga, men så här var det. Jag testade med lite lite olika varianter med variabler, response.write mm för att få det att fungera. Vid detta tillfället hade jag glömt ta bort en ' framför den gällande variabeldeklarationen. Det är ju de små små detaljerna ibland.......Request fråga
<%=Request("enamn")%>
På sidan innan denna har jag fyllt i ett formulär med hela eller del av efternamn (enamn). Detta skickas till denna sidan och en sökning görs i en databas med värdet i enamn (vilket fungerar). jag vill nu återanvända den variabeln och problemet är just det att jag inte får med mig värdet i nästa script??
nästa script innehåller
<%
Response.Write"" & filnamn &""&Enamn
%>
Tacksam för hjälpSv: Request fråga
<code>
Response.Write"" & filnamn &""
</code>
//Anna-KarinSv:Request fråga
Sv: Request fråga
Dim Enamn
Enamn = Request("enamn")
Response.Write"" & filnamn & ""
Alternativt:
Sv:Request fråga
värdet kommer ändå inte med.
Dim Enamn
Enamn = Request("enamn")
Om jag lägger in detta så kan jag skriva ut värdet med<%=enamn%> så till denna sidan kommer värdet in men när jag lägger det i scriptet så är värdet "ingenting"
<%
dim enamn
'Här finns värdet
Enamn=Request("enamn")
%>
Hela scriptet:
<%
'Listar alla filer i mappan nyhetsbrev
Dim objFSO, objFile, objFolder
Set objFSO=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder=objFSO.GetFolder(Server.MapPath("nyhetsbrev/visas_on_hemsidan"))
Response.Write "<b>"&"Välj nyhetsbrev från Webarkivet"&enamn&"<br>"&"</b>"
Response.Write "<b>"&"------------------"&"<br>"
For Each objFile in objFolder.Files
Dim filext: filext = Len(objFSO.GetExtensionName(objFile.name)) + 1
Dim fillangd: fillangd = Len(objFile.name)
'Skickar vald fil
Dim filnamn: filnamn = Left((objFile.name),fillangd-filext)
Response.Write "<br>"
Next
Set objFolder = Nothing
Set objFSO = Nothing
%>
Sv: Request fråga
Det finns ett par mellanslag som inte ska vara där:
Response.Write" visas_on_hemsidan/" & objFile.name & "&Enamn = " & enamn & ">" & filnamn & ""
Inga mellanslag mellan variabelnamnet 'Enamn' och likhetstecknet och inte mellan likhetstecknet och variabeln heller, Så här ska det vara,
SvenneSv:Request fråga
Tack alla ni som svarat. :-)Sv:Request fråga