Hej, har en asp hemsida som jag lägger upp några filer som folk kan ladda ner. Storlek på dessa filer varierar mellan 16k till 7MB. Det går hur fint som helst att ladda ner filer som är under 3MB. När någon försöker ladda ner filer som är större än 3MB stor så får dem felet: Kan tänka mig att de kan vara något med att de tar för lång tid eller något! filerna finns på servern i en mapp där jag samlar alla filer för nedladdningen. Response Buffer Limit Exceeded säger mig att antagligen så är det tak i buffern vid 3mb stora filer, filer över den storleken kan inte buffras. Ja, jag misstänker det med, men jag vet inte heller hur man ställer in storleken på buffern... Jag tror att det kan vara samma problem som nämns här: Tack så hemsk mycket! det var det som var problemet ja =)Problem med att distribuera filer på hemsidan
Error number:
-2147467259
Description:
Execution of the ASP page caused the Response Buffer to exceed its configured limit
Source:
w3.Upload
Page:
/WebServer/Download.asp
Error message:
Response Buffer Limit Exceeded
Någon som vet vad det beror på och hur jag kan lösa det?
/TonySv: Problem med att distribuera filer på hemsidan
Hur fungerar detta script? finns filerna lokalt i mappar på servern eller sparas de i en databas eller? :)Sv:Problem med att distribuera filer på hemsidan
Det konstiga är att det fungerar fint för filer som är under 3MB och inte för filer som är över 3MB. Jag kan inte tänka mig att det är time outen som spökar pga filen är större än 3MB för att jag får felmeddelandet direkt när jag klickar på länken.
här är koden:
<!--#include file="SETTINGS.asp"-->
<!--#include file="Access.asp"-->
<%
Filename = Request.QueryString("File")
SecureDownload = Split(Filename,"\")
Select Case SecureDownload(0)
Case "Files","ExampleFiles","Manuals"
Case Else
Response.Write "Security issue!<br>Your request is not authorized!"
Response.End
End Select
Set upload = Server.CreateObject("w3.upload")
upLoad.SendFile("D:\publik\webserver\"& Filename &"")
Response.Addheader "Content-Disposition", "attachment;filename="& Right(Filename,Len(Filename)-InstrRev(Filename,"\")) &""
AppendLog "Downloading file " & Filename, 0
%>Sv: Problem med att distribuera filer på hemsidan
Däremot så vet jag inte om det går att ändra den storleken.
//Anna-KarinSv:Problem med att distribuera filer på hemsidan
/TonySv: Problem med att distribuera filer på hemsidan
http://www.aspsmart.com/scripts/aspSmartUpload/publigen/content/templates/show.asp?P=267&L=EN
Fråga 24 längst ner på sidan. Alltså en inställning som måste ändras i IIS 6.Sv:Problem med att distribuera filer på hemsidan
MVH
Tony