Har gjort en applikation i ASP 3.0 där jag skapar en session för ID och en session för behörighet för varje användare. <b>eller så får helt plötsligt administratörs- eller användarinloggningen fel innehåll på sidan pga att sessionerna inte tycks kunna hantera att det finns två olika fönster öppna på samma dator med olika sessioner.</b> Jag kör IE 6.0 och öppnar två olika fönster, inte ett fönster från ett annat. Det mest underliga är att jag aldrig tidigare stött på det. Det är ju inte första gången jag försökt ha två fönster öppna samtidigt. Sessioner dör oväntat
När jag har ett fönster öppet med en inloggning som har administrations behörighet till sajten och samtidigt har ett annat fönster med användar behörighet, så händer det att sessionen antingen dör så att användaren måste logga in igen eller så får helt plötsligt administratörs- eller användarinloggningen fel innehåll på sidan pga att sessionerna inte tycks kunna hantera att det finns två olika fönster öppna på samma dator med olika sessioner.
Detta har jag aldrig stött på tidigare. Finns det någon som stött på något likanande?Sv: Sessioner dör oväntat
När det gäller IE blir det såhär när du öppnar fler fönster från ett annat fönster, jag tror alla fönster tillhör samma process och har således samma sessioncookie och tillhör då samma session på din websida. Det brukar fungerar bra om man öppnar de olika fönstren genom att starta 2 olika IE, inte bara välja nytt fönster från ett annat. I Mozilla Firefox har jag inte lyckats få olika fönster att hålla isär sessionerna, men det finns säkert en inställning för det...
/JohanSv:Sessioner dör oväntat