Hej,Hur bygger man en "CMS sajt" ?
Jag ska bygga en site i ASP. Siten ska vara tvåspråkig och är på ca 20 sidor. Jag vill att det ska finnas möjliget att göra det enkelt för icke HTML kunniga att ändra lite i texterna på sidorna så jag tänkte lägga dessa i en databas.
Sajten kommer bestå av en Nyhetssida som kanske kommer att ändras en gång per dag, en sida med prislistor som kommer ändras 2ggr per år men de andra sidorna kommer knappt ändras alls.
Har några funderingar runt det hela.
1, Tidigare har jag använt MS access som databas för enklare funktioner, dock så har jag råkat ut för fillåsningar redan vid andra besökaren vilket gör att siten inte fungerar så bra. Har hittat en del siter som säger att de använder Access för flera tusen användare genom att använda connection pooling. Hur fungerar det?
2, Vad ska jag lagra i databasen? Hela HTML koden eller bara texten? Vilket e snabbast, bäst?
3, Hur ska jag sedan hämta det ur databasen på bästa sätt?
4, Funderar även på att skriva ner vaje sida till disk från databasen för att slippa fillåsningar i access och för att göra sajten snabbare.
5, Hur ska jag styra språket på sidan? Via en länk och cookies eller via parametrar i URL:en?
Det var nog allt tror jag.
Tacksam för svar på denna långa fråga...
.Lasse