Jag försöker att få till en webbshop. Jag har kikat på en massa olika sådana på Internet. Men jag vill göra själv.... Den kommer att innehålla en databas så småningom, men till att börja med bara tre sidor. Kruxet är att jag inte fattar hur. Har provat med .... jag gör så här:En början till en liten shop.... kanske??
1.asp
En liten tabell med två saker i, en sköldpadda och en lakritslubba, typ....
Om man vill köpa sköldpaddan så klickar man på ordet skäldpadda och så är det klart... Men om man kommer på att man vill köpa lite smask för att pigga upp tillvaron så kanske man vill köpa en klubba och klickar således på klubban. Då har vi två saker.
Dessa två saker ska skickas till sidan 2.asp
På denna sida bekräftas dessa båda köp och om man inte ågnrar sig så klickar man på en liten knapp som då skickar detta till mig som innehavare av småsakerna. Om man mot förmodan kommer på att man inte vill ha sköldpadan så ska man kunna ågra sig på denna sida...
3.asp är en bekräftelse sida där det står att allt skickades iväg utan problem och att sköldpaddan kommer med posten.
Jag har suttit och läst på idg's hemsida i timmar, på aspsidan.nu i lika många timmar. Vet inte om jag har någon form av begränsnng i hjärnan som gör att jag inte får till detta, men det får jag inte. Har provat med queristring och lite responser och sådant, men tji...
Kan någon förklara för en idiot???
Tack på förhand.
/Nisse