Varför får jag inte med värdet i cat i min form? Jag är osäker på om du kan skicka en querystring på det viset, jag skulle nog först gjort om När jag väljer ax communities så är detta jag får fram Antagligen är request.querystring("name") tom redan när formuläret skapas. Det syns direkt om du kollar den genererade HTML-koden. i den exekverade koden så får jag med alla värden, name är kategoriID-t Men det är väl från form-taggen värdet kommer? jo det stämmer, glöme bort mig för en stund där *ler* Har du fått med dig parametern name när du skriver ut formuläret? (Visa genererad form-tagg.) min exekverade form är <form name="form1" id="form1" method="post" action="/?view=result&cat="> Varifrån kommer parametern name som du skriver ut i form-taggen med <%=request.querystring("name")%> ? Är det från länkarna nedanför formuläret? nu har jag detta men får inte med catID eller name från option Nej, varför skulle du överhuvudtaget få med dem? Det finns inga attribut som heter så i option-element. Du kan inte hitta på egna attribut och tro att de skall skickas. Det som skickas är value-attributets innehåll.Får inte med värdet
<form name="form1" id="form1" method="post" action="/?view=result&cat=<%=request.querystring("name")%>">
<select name="kategorier" value="">
<%Do Until catRS.EOF%>
<option name="<%=catRS("cat")%>" value="<%=catRS("name")%>"><%=catRS("name")%></option>
<%catRS.MoveNext
Loop%>
</select>
<input type="submit" value=" Ok " />
</form>
<p><fieldset><legend>Resultat</legend>
<%If Request.QueryString("view") = "result" Then%>
<%Do until resultat.EOF%>
<p>&name=<%=resultat("alias")%>"><%=resultat("alias")%></p>
<%resultat.MoveNext
Loop%>
<%End If%>
</fieldset>Sv: Får inte med värdet
den till en variabel.
Använd gärna nedanståeende så ser du vad du skickar.
<%
Response.Write "String: " & Request.QueryString & "<br>"
Response.Write "Form: " & Request.Form & "<br>"'
%>
Sv:Får inte med värdet
String: view=result&cat=
Form: kategorier=CommunitiesSv: Får inte med värdet
<option name="1" value="Tidningar">Tidningar</option>
<option name="2" value="Personliga hemsidor">Personliga hemsidor</option>
<option name="3" value="Communities">Communities</option>
</select>Sv: Får inte med värdet
<form name="form1" id="form1" method="post" action="/?view=result&cat=<%=request.querystring("name")%>">
har inte lyckats lösa problemet än iafSv: Får inte med värdet
i querystringen får jag bara med värde 1 oavsett vald kategoriSv: Får inte med värdet
<code>
<p>&name=<%=resultat("alias")%>"><%=resultat("alias")%></p>
</code>Sv:Får inte med värdet
<form name="form1" id="form1" method="post" action="/?view=result&catID=<%=request.querystring("catID")%>&name=<%=request.querystring("name")%>">
<%Do Until catRS.EOF%>
<option catID="<%=catRS("cat")%>" name="<%=catRS("name")%>"><%=catRS("name")%></option>
<%catRS.MoveNext
Loop%>
</select>
<input type="submit" value=" Ok " />
</form>
<p><fieldset><legend>Resultat</legend>
<%If Request.QueryString("view") = "result" Then%>
<%Do until resultat.EOF%>
<p>&name=<%=request.querystring("name")%>"><%=resultat("alias")%></p>
<%resultat.MoveNext
Loop%>Sv: Får inte med värdet