Jag har nu skrivigt en "site" med den största delen asp... Sidan jobbar endast med databaser. Allt funkar som det ska hemma på datorn men när jag lägger upp den på nätet så vägrar den så fort det kommer ett skript med databas relaterad kod, det står Internal server error... I ett sådant läge är det givetvis systematisk felsökning som gäller: Fick ett felmedelande... vet inte riktigt vad det betyder Du har inte lyckats öppna din connection korrekt därför kan du heller inte använda dig av recordset. Connectionsträngen kanske är felaktig?Funkar här men inte där....
Jag har laggt alla databasfiler på rätt ställe på server. Någon som vet vad som har gått åt ¤#"!¤ ????Sv: Funkar här men inte där....
1. Om det är accessdatabaser måste ISP sätta skrivrättigheter för guest på dessa för att det skall fungera.
2. Är din anslutning till databasen korrekt? Vad händer efter con.open, testa att skriva response.write con.connectionstring
3. Be din ISP att slå på ASP-debugging så att du får felmeddelanden istället för 500-felet.
4. Har du glömt global.asa?
5. Pekar någon sökväg i asp-filerna felaktigt, fel sökväg till includefiler?
/PelleSv: Funkar här men inte där....
ADODB.Recordset error '800a0e78'
Operation is not allowed when the object is closed. Sv: Funkar här men inte där....
testa: response.write con.connectionstring, visas något där - så är det korrekt, annars inte. Testa även lokalt på din pc för att se vad som bör presenteras.