Tjena. Hej, du måste kanske det inre rs:et Rs1, efter första Wend kan du skriva Rs1.Close. Du har ju deklarerat den variabeln till en lite större namnrymd, den lever alltså kvar mellan varven i den yttre loopen och kommer därför att försöka öppnas på nytt andra varvet i den yttre loopen och då är den ju redan öppen... tjena!Problem med loopar.
Har problem med en loopning.
---KOD------------------------------------------------------------------------------------------------------------
<!-- #include file="adovbs.inc" -->
<%
dim connect, rstObj, rstObj2, rstObj3, db
Set MinCon = CreateObject("ADODB.CONNECTION")
Set rs = CreateObject("ADODB.recordset")
Set rs1 = CreateObject("ADODB.recordset")
Set rs2 = CreateObject("ADODB.recordset")
Set rs3 = CreateObject("ADODB.recordset")
db = "DRIVER={MySql}; SERVER=domain; DATABASE=databas; UID=user; PWD=passwd"
%>
<%
MinCon.Open db
lankkat = "Select * FROM lankkat" 'Kategorier för länkarna
rs.open lankkat , MinCon, adOpenStatic, adLockOptimistic
While NOT rs.EOF %>
<B><%=rs("kategori")%></b><br>
</font> <table width="100%" border="0">
<tr>
<%
lankar = "Select * FROM links" 'länkarna
rs1.open lankar , MinCon, adOpenStatic, adLockOptimistic
While NOT rs1.EOF%>
<td width="27%"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><%=rs1("name")%></font></td>
<td width="31%"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><%=rs1("url")%></font></td>
<td width="42%"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><%=rs1("info")%></font></td>
</tr>
<%
rs1.MoveNext
wend%>
</table><br>
<%
rs.MoveNext
wend
%>
---KOD------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Får felmedelandet att rs1.open lankar , MinCon, adOpenStatic, adLockOptimistic är fel på och att det itne går att öppna ett öppet objekt.
Får ingen ordning på loopen..
Snälla om nån kan hjälpa mig.
/JOhanSv: Problem med loopar.
Sv:Problem med loopar.
Tack Henrik Johansson!
jag satt och stirrade mig blind på det där i går i flera timmar. fattar inte hur jag inte kunde se det!!! Ett väldigt stort tack iallafall!
/MVH Johan Gerdevåg
www.gerdevag.com