Hej! Detta tycker jag är knaonbra, med mycket bra dokumenterad kod PHPportalen använder phpBB med vissa tillägg. Där vet jag att det finns forum som inte är öppna för alla medlemmar. Så både första och tredje kravet är uppfyllda. Skulle verkligen inte förvåna om även andra kravet är uppfyllt (möjligen krävs något tillägg/modul). Så vitt jag vet så kan admin skapa konton, tänkte kolla detta men det är nåt knas med phpBB's hemsida, där ska det gå att testa adminsystemet, har gjort iaf. Så du skulle ju kunna göra det... Det har dock en ofri licens till skillnad från phpBB. Forumet är bara gratis så länge man inte använder det på en kommersiell webbplats, inte installerar mer än en kopia av forumet på webbplatsen, inte distribuerar det till andra (vare sig i originalutförande eller modifierad), m.m.Bra diskussionsforum?
Jag skulle behöva hitta ett bra gratis diskussionsforum i t ex ASP eller PHP. Har försökt leta på nätet men det är ju minst sagt en djungel av mindre bra alternativ. Har provat phpBB men användarhanteringen är gräslig och mjukvaran verkar mest vara anpassad till publika forum helt utan krav på säkerhet.
Kraven är följande:
* Forumet ska vara stängt annat än för medlemmar.
* Admin ska kunna skapa unika användarkonton samt kunna administrera dessa. (Hundratals användarkonton ska skapas)
* Man ska kunna skapa och olika forum ungefär som med PhpBB.
Någon som har något förslag på passande programvara?
Hälsningar,
ChristofferSv: Bra diskussionsforum?
http://webwizguide.info/web_wiz_forums/default.asp?mode=aspSv: Bra diskussionsforum?
Sv:Bra diskussionsforum?
Sv: Bra diskussionsforum?