Jag har problem med datum på filer som ändras av mitt ASP-skript. Supporten på mitt webhotell säger att problemet ej existerar. Kan någon kolla att ladda upp nedanstående ASP-kod på någon server ni har och sen köra det med webläsaren och sen kolla datumet på "testfil.txt" med FTP, använd utforskaren med Windows XP, om datum för "Senast ändrad" blir samma som när ni ändrade. För mig skiljer det ett år, var ligger felet?? på servern eller i XP??/ Tommy Lindberg Du behöver inte skapa en fil för det. Skriv bara Response.Write date & "-" & time så ser man. Testa även att använda kommandot Response.Write Now() Du har inte fattat frågan. Det var just datumet på filen, ändringsdatumet alltså. Innehållet i filen var bara för att jämföra servertiden med "Senast ändrad"- datum. Det kunde ha stått "Hej" istället för Date och Time.Tommy <b>Du har inte fattat frågan.</b> DU har inte heller fattat frågan! En en gång, jag vet datumet på Servern, det står ju inuti filen, men jag får fel datum på ett år men rätt dag och månad på filens ändringsdatum när jag kollar på "Senast ändrat"- datum på filen i Utforskaren i XP när jag går in på FTP:n och kollar, alltså måste jag ju ha en fil för att kolla med, eller?? /Tommy För er som inte förstår... OBS Skriptet är inte problemet, det är bara "verktyget" för att få en fil. Problemet är att ALLA filer som ändras på mitt webhotell med något skript får fel datum. Finns det flera olika datum på en server eller ligger felet i XP?? / Tommy PS Webhotellet är www.b-one.net DSFel datum ett år på filer i server ??
<%
dim fp
dim fs
dim a
fp = "testfil.txt"
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set a = fs.CreateTextFile(fp, True)
a.WriteLine(date & " " & time)
%>Sv: Fel datum ett år på filer i server ??
Eftersom asp är ett scriptspråk så körs det på servern, alltså är det datum och tid på servern som presenteras. Det är inte så att du skriver ner information till databasen och skjuter in den engelska tiden då?Sv:Fel datum ett år på filer i server ??
Sv: Fel datum ett år på filer i server ??
Du har inte fattat svaret eller frågeställningen... ;-)
Det du är ute efter och Pelle föreslår är att du tar reda på vilket datum och tid servern har, för det behöver du inte skapa filer på servern utan kan lika gärna göra det Pelle föreslår. Ger samma resultat som du är ute efter, men ack så smidgare...Sv:Fel datum ett år på filer i server ??
Sv: Fel datum ett år på filer i server ??
a.WriteLine(date & " " & time) skriver ut ett datum; kalla det d1.
Filen får ett skapelsedatum; kalla det d2.
Det visar sig att d1 <> d2; närmare bestämt är |d1 - d2| = 1 år.
(Om nu någon blev klokare av detta...)Sv: Fel datum ett år på filer i server ??