någon som kan hjälpa mig att ta fram bästa lösningen. Ska få ihop en lösning på att lista vilka tider fotbollsföreningens planer är lediga. Tanken är man ska välja datum och få fram en matris typ http://www.olmstad-is.se/test/klockslag.html . Det du ber om är i stort sett en komplett lösning, vilket de flesta oftast ställer sig tvekande till att svara på. Om du har data i en databas får du också räkna med lite select-satser tyvärr. Jag ber om ursäkt om min fråga var otydlig men jag ber inte om en hel lösning utan mer på vad jag ska tänka på för att få lösningen så bra som möjligt utan stjäla kraft ifrån servern. Något liknande har dikuterarts för ett tag sedan i någon av delarna här, testa sökfunktionen... Tror inte du behöver vara orolig för att servern skall gå ner, då måste det vara en bra välbesökt sajt och samtidigt väldigt dåligt skrivet om du skall lyckas sänka en server.Bokade tider på planer
Vi har idag en enkel kalender där vi har 11-mannaplan upplagd men nu vill vi ha de andra platser upplagda också. Tanken är man ska kunna lägga till fler planer/platser enkelt.
Så jag har lagt upp planerna i en tabell och plockar ut dem i rubrikraden. sen har jag en tabell med bokningar ( id,personid,planid,datum,starttid, sluttid) mne jag vet inte hur jag ska kunna få ut det på ett lämpligt sätt utan en massa sql satser.
Någon som har en lösning??Sv: Bokade tider på planer
Fråga gärna om du har mer specifika frågor såsom hur tabellen kanske bör se ut för att innehålla informationen eller att du har ett tabellverk och vill veta hur du skall få ut datat rätt.
Lycka till!Sv:Bokade tider på planer
Tänkte att någon kanske har gjort en sådan här lösning innan och skulle vilja ge mig en knuff framåt som jag kan börja jobba vidare på. Har själv gjort några skisser på hur jag kan göra men inget av alternativen känns bra. Det kanske finns en annan vinkel på hur man löser problemet. Sv: Bokade tider på planer
Sv:Bokade tider på planer
Så börja med en prototyp, skapa en databas, därefter lite sql-satser för addering, radering, uppdatering och läsning. Sen sätter du igång med presentationslagret, dvs asp-sidan hur det skall visas och hur användarna skall arbeta med systemet.