Hej, Låter som du har bara två alternativ. Antingen använder du en cookie för att lagra det du sist körde. Är användaren autenticerad kan du skriva något i användarens konto på databasen. Nej det tror jag inte och du hade som krav (komma ihåg). Du kan däremot använda dig av request.servervariables("http_referer") för att se vart ifrån användaren kom. Så skriver du det på sida B, kommer A att presenteras som namn. Ok, finns det inget sätt att spara vilken fil som användes/används och isåfall visa en annan fil? Jo, som jag sa. Du kan använda en cookie och skriva vilken fil som sist användes. Sen läser du denna cookie igen och då får du reda på detta. Ok, men kan alla användare på webbplatsen använda samma cookie?? det är det som är det svåra för mig, jag måste veta vilken fil som är senast använd oavsett användare/besökare? Nej, en cookies finns per användare, så alla undanlagringar av information blir unika. Skall det användas centralt så kan det inte bli rätt, för om person 1 trycker på första länken och kommer till sida A stänger webbläsaren, så skall väl inte andra personen direkt komma till sida B? Jo det är det som är meningen... jag måste få "webbplatsen" att inte använda samma fil två ggr i rad, är detta möjligt?Variera filer eftersom de är klickade på...
Jag har en länk som leder till en asp-fil.
Kan man göra så att denna fil redirectar till tre olika filer så att det börjar med fil1. sen fil2 sen fil3
och sen börjar det med fil1, fil2, fil3 osv så att den inte laddar samma fil två gånger i rad?
Detta gäller hela webbplatsen så jag måste ha en vairabel som håller kvar denna info även om användaren stänger webbläsaren...
/HHSv: Variera filer eftersom de är klickade på...
Sv:Variera filer eftersom de är klickade på...
Går det inte med global.asa och se vilken fil som är var igång senast och ta nästa osv...?
Det är inte kopplat till någon användare utan jag vill att filen som skall köras alterneras av 3st filer så att inte samma fil startas två ggr i rad?
Användaren klickar alltid på samma länk som leder till en fil som i sin tur skall öppna antingen fil1, fil2 eller fil3 beroende på vilken som öppnades senast på denna webbplats?
/HSv: Variera filer eftersom de är klickade på...
/HH