Jag har nu under en månad pluggat ASP och gjort en hemsida med ASP kod. Hej Ja, jag har ASP funktioner på websidan. Faktum är att det inte är en gratis webplats. Vi (jag och min kompis) betalar för servern och vi vet att asp fungerar eftersom browsern visar upp sidorna korrekt mm. Hej Hej en liten fundering Har du kollat så du inte använder något reserverat ord på fel ställe? Det visade sig att det var fel i deras server (dom som hyr ut servern) , tja eller deras IIS eller vad det heter. Så det fixade sig.Det fungerar i PWS men inte på webben, varför?
Utav webbhotellet fick jag reda på att den enda mappen som har skriv rättigheter är _private i detta fall.
Hemsidan (som har forum, gästbok mm.) fungerar i sumulation med PWS, men inte på webben... även fast jag har ALLA .mdb filer i _private mappen.
Varför? jag har försökt med allt jag kan, men det går inte att fixa...
Om någon har någon ide kan ni väl kontakta mig så kan jag ge mer detaljerad information... jag orkar inte skriva ut all kod från 75-80 filer här.
Min mejl:
ptha.sysop@snydeland.dk
Ps. En tyst och respekt full minut för alla offren från resultaten av dom ondskefulla handlingar utav terror i U.S.A - Må dom alla vila i frid!Sv: Det fungerar i PWS men inte på webben, varför?
Mappen som asp-filerna ligger i måste ha kör rättigheter. Kontrollera att webbhotellet stödjer asp. Många webbhotell gör inte det.
Behöver du byta så finns det tips här i forumet på gratis webbhotell med asp-stöd.
Om du nu har stöd för asp så för att kunna hjälpa så skulle jag nog behöva se vad du får för felmeddelande och koden.
MVH DanielSv: Det fungerar i PWS men inte på webben, varför?
Det enda felmeddelande vi får upp är windows "HTTP 500 - Internt Serverfel" mm.
jag vet inte hur många gånger jag har kollat länkar mm. Det skall fungera.
Just nu väntar jag på svar från webhotellet angående detta....så vi får se om det löser sig ändå.Sv: Det fungerar i PWS men inte på webben, varför?
Ställ in din webbläsare att den inte ska visa snälla felmeddelanden,
då får du ut i klartext vad det är som felar och på vilken rad.
Response.buffer= false högst upp på sidan om det
är en W2k burk som servern kör.
Sedan så kan det vara så att det skiljer mellan PWS och IIS,
jag vet att det gjorde det när jag körde win98/PWS och la
upp mina sidor på en NT med IIS4.
Anna-KarinSv: Det fungerar i PWS men inte på webben, varför?
jag hade liknande problem och fick byta connection string från det att jag använde min sida på egna datorn till det att jag la ut den på "Webben"
sConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("\inloggnamn\db\filer.mdb") & ";" & _
"Persist Security Info = False"
och då fungerade det Sv: Det fungerar i PWS men inte på webben, varför?
Jag hade en sida som funkade fint i PWS men när man lade upp den på webhotellet funkade ingenting. Det visade sig att, i det fallet, chillisofts asp motor inte tyckte om vissa ord jag använt.
...Just a thought.Inga problem längre, det är fixat!
Det var ett rätt trevligt fel faktiskt, pga att det var en miss från deras sida fick jag en till kostnads fri månad... =)
Jag hade lite on om tid, så därför la jag upp ett inlägg här på pellesoft.nu plus ett mejl till server personalen för att ta reda på var det var fel, i koden eller på servern. =)