Jag sitter och utvecklar delvis på min hemmamaskin och delvis på servern där min sida ligger. Borde väl gå att lösa med Server.MapPath()...Olika åtgärder beroende på vilken server filen är på
Jag har lagt in en connectionsträng till databasen i global.asa, men jag måste ändra på det varje gång jag skickar upp filer till servern. Finns det nån snygg kod som kollar vilken server filen ligger på nu, och anpassar sig efter det?
Såhär ser global.asa ut nu:
<code>
<script language="vbscript" runat="server">
Sub Application_OnStart
'För Molles dator:
Application("DB_connection") = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Inetpub\public_html\minsida\db\minsida.mdb"
'För servern:
'Application("DB_connection") = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=h:\home\users\mapp\minsida.se\db\minsida.mdb"
End Sub
</script>
</code>
Jag ändrar alltså på "fnuttarna" när jag skickar upp filen till servern...Sv: Olika åtgärder beroende på vilken server filen är på
<script language="vbscript" runat="server">
Sub Application_OnStart
Application("DB_connection") = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/db/minsida.mdb")
End Sub
</script>
Du kan läsa mer om Server.MapPath() metoden här:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/iissdk/html/270433db-6a1a-42b1-86fa-9c4ca07b75e1.asp