Vi har gjort ett serverbyte till ett intranät, och uppgraderat till windows server 2003. Nu fungerar inte Förmodar att tjänsten tillåter bara anrop från en viss ip-adress för att öka säkerheten och förhindra att det du just gör inte sker ;-) Nje, det tror jag inte....det fungerar på gamla servern, och vi har inte angivit någon IP-adress för tjänsten.....samt att det fungerar lokalt på servern, och det borde väl bli samma IP mot leverantören oavsett.....?! Jag tycker att det känns som att servern inte tillåter att köra det scriptet när det anropas ifrån en klient.....alltså någon typ av säkerhetsinställning som är ny i WinServer2003..... Du kan ju använda vb6 om du har det installerat på klienten och försöka köra createobject där- då kanske du får lite mer felinformation att arbeta med. Kör du 2003:an kan det också vara så att dll:en måste tilldelas rättigheter att köras från din applikation.Fel vid användande av SMS-applikation
våran SMS-applikation.....det är byggt med ASPSMS och en komponent från leverantören är installerad.
felet är att om jag skickar ett sms ifrån servern så fungerar det korrekt, men om jag via en klientdator skickar ett sms, så får jag en felkod om att tjänsten inte kan anropas.
Koden ser ungefär ut som nedan:
<%
'------------------------------------------------------------
' aspsms.com(ponent) (c) 2001 by VADIAN.NET AG
' simple text example
Set SMS = Server.CreateObject("ASPSMS.Booster")
SMS.Userkey = "I3QHMYKEY6E"
SMS.Password = "mypassword"
SMS.Originator = "0041763251527"
SMS.MessageData = "hello dad, call me in an hour! love, cathy"
SMS.FlashingSMS = False
SMS.AddRecipient "0044734255533"
SMS.SendTextSMS
lResult = SMS.ErrorCode
SMS.DeleteAllRecipients
Set SMS = Nothing
%>
Någon som vet varför det inte fungerar ifrån en klient dator?Sv: Fel vi användande av SMS-applikation
Sv:Fel vi användande av SMS-applikation
Sv: Fel vi användande av SMS-applikation
Sv:Fel vi användande av SMS-applikation