Hej! Jo det är så här att jag har skrivit en sida i asp och helt plötsligt en dag när jag startade datorn så började IIS strula. Får du samma fel även om du inte använder dig av någon programkod, dvs i stort sett bara skriver response.write "hej" ? Problemet uppstår bara när jag ska hämta nåt ur databasen. Jag har testat att reparera databasen osv men det hjälper inte.. databaskopplingen jag använder mig av ser ut såhär: Du skulle kunna byta till JET motorn istället då den är bättre.RPC problem som ingen i hela världen har svar på....
Ibland när jag går in på localhost/sidan så får jag följande fel:
code:
Ett RPC (Remote Procedure Call) nådde inte fram och utfördes inte.
Ägnar ni er åt lite googlande efter detta så kommer ni finna en hel del trådar som är precis som denna men det finns INGA svar på hur man löser det. Det finns personer som har formaterat och efter det har det fungerat för dom och det finns dom som haft samma fel igen även fast dom formaterat.
Ibland innan man får detta meddelande så står datorn bara och tuggar och CPU användningen går i taket så datorn blir helt obrukbar. IWAM_NAMN suger åt sig all kraft och slukar minnet.
Finns det någon här på pellesoft som sitter inne med användbar information om hur man löser problemet? För inte fan ska man behöva installera om hela operativet bara för att en sån här sak händer.
Jag har försökt med systemåterställning, mixtra med registret för att öka antal användarplatser i IIS 5.1 (eller vilken version det nu är på XP) Jag har installerat om IIS, testat fixa med behörigheterna osv. Men INGENTING hjälper. Jag blir galen av att det inte verkar vara någon som kan förklara varför det blir så här när det drabbar så många.
I och med att det är nåt med rpc som strular så tänkte jag att jag hade blaser eller liknande men nope det hade jag inte och inga virus heller.
Hoppas nån orkar ta tag i detta och hjälpa mig för det hjälper även många andra.
Tack på förhand!
MVH Tobias AhlströmSv: RPC problem som ingen i hela världen har svar på....
Sv:RPC problem som ingen i hela världen har svar på....
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("nyheter.mdb")&";"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Addera = "SELECT * FROM update ORDER BY DATUM DESC"
RecSet.Open Addera, Connect, 3,3
%>
Kan man förbättra den kopplingen på nåt sätt för att undkomma detta problemet?
Mycket tacksam för hjälp!Sv: RPC problem som ingen i hela världen har svar på....
Kolla på http://www.connectionstrings.com/ så hittar du den,
//Anna-Karin