jag har en sida med några olika tabeller. Förstod inte alls vad sidan du länkade till hade med saken att göra... Nä, det vore bra om du förtydligare lite vad du vill... Dock ett förtydligande om XMLHTTP, det går även att köra på Safari och Mozilla/Firefox. Känner inte till om Opera stödjer det dock. Dock ser det något olika ut när man skapar ett XMLHTTP-objekt i IE resp Firefox. nu har jag löst mitt problem. Gjorde om tabellen till en iFrame ist. uppdatera en tabell..!???
En tabell heter id=itemtable.
Nu vill jag ändra innehållet i denna tabell från:
1.En javascript funktion
2. En A HREF länk.
Hur gör jag det enklast på dessa 2 sätt utan att ladda om hela sidan?
svårt o förklara vad jag vill göra, lika bra o visa
http://hrmintranet.optinet.se/hobbeh/
Beorende på vilken PTx jag trycker på vill jag att innehållet i item-tabellen ändras...
inte så krångligt eg?
detta vore det ultimata:
itemtable.innerHTML = " <td> ....all kod för item-tabellenblabla </td>"
Eftersom det är mkt kod som ska ändras så blir det ingen snygg kodning. bättre vore att tex läsa in koden från en annan fil och infoga där den ska vara.
ngt sånthär:
itemtable.innerHTML = läs in från en extern fil.Sv: uppdatera en tabell..!???
Du kan ju öppna en sida i en iframe. Eller använda XMLHTTP i javascript för att hämta innehållet från servern, fast det kräver ju Internet Explorer.Sv:uppdatera en tabell..!???
Sv: uppdatera en tabell..!???
Sv:uppdatera en tabell..!???
Men då fick jag ett annat problem. Förut hade jag så att när jag hoovrade (onmouseover) med musen över de olika objekten så visades en liten förklaring/hjälp längst upp på sidan.
Nu har jag ju de objekten jag hoovrar över i en iFrame och vill visa hjälpen i huvuddokumentet (=det fönster som innehåller iFramen). ...
Går detta att lösa? Måste ju på ngt sätt i framen skriva i ett fält i huvudfönstret
Ngt sånt här (detta finns i src för iFramen):
function itemInfoShow(txt)
{
document.info_td.innerHTML = txt
}
där "document" är namnet på huvudsidan..
Vet inte om detta fungerar och hur/var jag ställer in namnet på min huvudsida.