Halloj, vet inte om jag ska vända mig till ASP-forumet eller vart detta hör hemma riktigt. Jo, nog är det "görbart" (doable?), men inte särskilt smidigt. Ifall du ska köra en sida så behöver du starta en webbläsare på servern, eller ett program som skickar en request precis som en webbläsare. Du kan nog "finna ut" (find out?) något sätt som är smidigare. Hmmm, tack för de tipsen. Ska testa.. :)Trigga en sida.
Jag skulle behöva göra så att en specifik sida (do_create.asp) körs klockan 13:00 varje
Måndag till Fredag. Är detta görbart m h a ASP eller är det lämpligare att man försöker
finna ut något annat sätt? Och isf hur? En VB/VB.NET applikation som ligger på klienten
och anropar den sidan varje vardag klockan 13:00??
Problemet ligger i att denna rutin måste fungera även om klienten inte självmant råkar
befinna sig på den sidan.
/JohannesSv: Trigga en sida.
Det enklaste är nog att skriva om koden i sidan till ett vbs-script som du kan köra på servern. Du kan använda schemaläggaren (scheduler) för att köra scriptet. Att köra VBScript utanför ASP är inte så stor skillnad. Det bara ASP-objekten som inte finns, alltså Server, Response, Request, Application och Session. Använd CreateObject istället för Server.CreateObject.Sv:Trigga en sida.
Ja, det blev kanske lite försvenskningar på vissa ord, men efter att ha läst på engelska och pratat engelska i fyra dagar så blir det lätt lite knepigt.