Hejsan! jag har inte riktigt förstått vad det är för skillnad mellan asp och asp.net. Hej! låter kanon! Du kan göra allt som i ASP + mycket mycket mer. Går knappt att jämföra. Eftersom .NET ligger i framtiden finns det ingen anledning för dig att börja med ASP. okej tack så mycket... då får det bli så :) men kommer jag att ha någon användning av det jag redan har lärt mig i vanlig asp? =) Självklart kommer du ha det. Eftersom det bygger på att göra webbsidor finns många likheter, exempelvis Response.Write, Request.Querystring och annat. Man kan väl säga att det är en helt nytt ramverk som ger dig oändligt mycket mer.Skillnader mellan asp och asp.net?
Någon här som vet det? :)
//TomasSv: Skillnader mellan asp och asp.net?
traditionell asp skriver man i vbskript och ligger på en väldigt enkel nivå.
asp.net skriver man i valfritt programeringsspråk under Dot.net framework
och har därigenom tillgång till en uppsjö av Control:er och klassbibloteks,
och kan därigenom skapa och återanvända avancerad funktionalitet.Sv:Skillnader mellan asp och asp.net?
Men kan man göra allt som man kan göra i asp i asp.net? för isänna fall finns det ju ingen anledning att fortsätta med vanlig asp.
tack för hjälpen :)
Sv:Skillnader mellan asp och asp.net?
Sen som inte nämndes. 200-800% snabbare är det också. Det går helt enkelt inte att finna ett försvar på att Inte använda .net till webben idag :-)