Hej, Välj visa källa, tryck CTRL+G och skriv 183 så bör du komma till aktuell rad. Tack för ditt svar Pelle.kompilator/felmeddelande i IE, debuggning !???
Hur fungerar "komplilatorn" i IE eg?? När den tex säger:
<B>--- Rad 183, Tecken 231. Kod: 0, URL: xxx/yyy.asp, Fel: "Oavslutad strängkonstant" ---</B>
hur hittar man var i koden felet inträffat? Rad 183 stämmer inte i det här fallet. Oftast anger den en rad som ligger utanför koden eller så pekar den helt fel.
Nu har jag mina javascript funktioner liggande i samma kod (fil), är det så att den infogar dessa där de kallas och räknar med dessa rader åxå? isf blir det ju svårt att hitta vart felet ligger.
Ngn som har nåra smarta tips om detta??Sv: kompilator/felmeddelande i IE, debuggning !???
I detta fallet är det asp-kod som smäller där du skrivit din syntax felaktigt.Sv:kompilator/felmeddelande i IE, debuggning !???
Att hitta till rad 183 var ju inte svåra. Problemet var mer att jag gick till rad 183 i min källkod, ist för i "visa källa" som du sa.
Det var nämligen så att jag hade 10 include-rader innan min <HTML> tag, och dessa skickas ju aldrig till browsern. Så då får man ta 183+x (där x = antalet rader innan HTML-taggen)... då hamnar man rätt..
Eller så gör man som Pelle sa: visa källa och gå till rad 183 där. Problemet är dock att jag får upp anteckningar när jag tar visa källa i IE... och där kan man inte se radnummren.