Halloj! Om du skriver repsponse.write session.timeout - vad får du för värde? (utan att sätta egen i koden alltså) Hej.. För att ta reda på om det fortfarande är en w2k server bör servervariabeln SERVER_SOFTWARE vara Microsoft-IIS/5.0 är det en w2k3 är den variablen satt till Microsoft-IIS/6.0. Jeppar Peppar.. Session som gör timeout
Har en sida med inloggning som tidigare legat på Win2k server. I inloggningen så anger jag
<code>
session.timeout = 60
</code>
för att folk ska slippa panikarbeta utan att bli utloggade. So far so good. Nu har jag flyttat över
sidan till en annan server på samma webhotell (jag vet ej om det är en Win2k fortfarande, men jag har för mig att det är W2K3) och helt plötsligt så är det inte alls 60 minuter som gäller utan lite olika. Ibland funkar det 20 minuter, ibland 5 ibland 2. Någon som vet varför den beter sig på detta vis och om det finns något man kan göra åt det?
/JohannesSv: Session som gör timeout
Sv:Session som gör timeout
Om jag gör en response.write session.timeout så får jag "20" till svar.
Men ibland rör det sig inte om några 20. Senast innan idag så satt jag och testade en funktion och då fick den inte vara ifred mer än några sekunder på varje sida, likväl så blev jag utskickad med huvudet före efter bara någon minut.Sv: Session som gör timeout
Sessionsvariabler på en IIS/6.0 är ett känt problem om den Application pool där applikationen körs i använder flera arbetsprocesser(Worker Processes) i sin Web Garden. Fenomenet som uppstår är att användaren kan komma att hoppa mellan de olika arbetsprocesserna eftersom dom delar på arbetsbördan. Om en sessionsvariabel sätts med en arbetsprocess och förfrågan om nästa sida som skall visas tas om hand av en annan arbetsprocess är denna helt ovetande om vilka sessionsvariabler som är satta i den andra processen.Sv:Session som gör timeout
Session.Timeout är satt till 20
och SERVER_SOFTWARE säger IIS/6.0.
Hur har dom tänkt att man ska lösa problematiken då????